Faceți căutări pe acest blog

luni, 8 aprilie 2024

Legile copilăriei

 

Într-o zi mi-ai adus o foaie de hârtie, cred că o aveai de la Anca, pe care erau trecute Legile copilăriei. 

Le-am citit cu mare atenție și am plastifiat coala: erau puncte de vedere foarte importante, unele puse în  practică până acum. Iar tu erai de-acord cu toate ideile de-acolo.

”1. Nu mă răsfăța. Știu foarte bine că nu mi se cuvine tot ceea ce cer. Dar încerc totuși!

2. Nu-ți fie teamă să fii ferm cu mine. Eu prefer așa. Asta mă așează la locul meu.,

3. Nu folosi forța cu mine. Asta mă obișnuiește cu ideea că numai puterea contează. Voi răspunde mult mai bine dacă sunt condus.

4. Nu fi inconsecvent. Asta mă pune în încurcătură și mă face să încerc să scap nepedepsit, indiferent ce fac.

5.Nu-mi face promisiuni. S-ar putea să nu le poți ține. Asta mă va face să-mi pierd încrederea în tine.

6. Nu răspunde provocărilor mele atunci când spun sau fac lucruri care te supără. Voi încerca atunci să capăt cât mai multe victorii.

7. Nu mă face să mă simt mai mic decât sunt. Voi încerca să-ți demonstrez contrariul purtându-mă ca o persoană importantă.

8. Nu face în locul meu nimic din ceea ce aș putea face singur. Asta mă face să mă simt ca un copil și voi continua să te folosesc în folosul meu.

9. Nu-mi menaja ”relele obiceiuri”, acordă-mi cât mai multă atenție. Astfel nu mă faci decât să mă încurajezi să le continui.

10. Nu mă corecta în public. Voi fi mult mai sensibil dacă-mi vei vorbi blând între patru ochi.

11. Nu încerca să discuți comportamentul meu în febra conflictului. Din anumite motive, auzul meu nu e foarte bun în acel moment, iar cooperarea mea e chiar mai slabă. E mai bine să acționezi așa cum este cazul, dar hai să vorbim despre asta mai târziu.

12. Nu încerca să-mi ții predici. Vei fi surprins să constați cât de bine știu ce e bine și ce e rău.

13. Nu mă cicăli. Dacă o faci va trebui să mă protejez prin a părea că sunt surd.

14. Nu mă face să simt că greșelile mele sunt păcate. Trebuie să învăț să fac greșeli fără a avea sentimentul că nu sunt bun de nimic.

15. Nu-mi cere explicații pentru comportările mele greșite. Câteodată nici eu nu știu de ce am procedat așa.

16. Nu mă pedepsi prea tare. Mă sperii ușor și atunci spun minciuni.

17. Nu uita că-mi place să experimentez. Învăț din asta, deci te rog să te obișnuiești.

18. Nu mă feri de consecințe. Trebuie să învăț din experiență.

19. Nu băga prea mult în seamă indispozițiile mele. S-ar putea să profit de faptul că îmi acorzi prea multă atenție când sunt bolnav.

20. Nu mă respinge când pun întrebări cinstite. Dacă o faci, vei constata că nu te mai întreb și-mi caut informațiile în altă parte.

21. Nu-mi răspunde la întrebările prostești și lipsite de sens. Astfel, voi încerca mereu să te agăț cu astfel de întrebări.

22. Nu încerca niciodată să arăți că ești perfect sau infailibil. Mă faci să simt că nu voi putea să te ajung niciodată.

23. Nu uita că eu nu pot crește fără o grămadă de încurajări și înțelegere, dar câteodată o apreciere, chiar câștigată cinstit, este uitată . Mustrarea batjocoritoare nu.

24. Poartă-te cu mine așa cum te porți cu prietenii tăi, atunci voi deveni și eu prietenul tău. Ține minte: învăț mai multe de la un model decât de la un critic.

ȘI ÎN AFARĂ DE ASTA, TE IUBESC FOARTE MULT, TE ROG. IUBEȘTE-MĂ ȘI TU ÎN SCHIMB”

 

 

 

 

 









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu