Faceți căutări pe acest blog

vineri, 14 aprilie 2023

Moșul avea ghete ca a lu` Adicu`

 

Aveai 1an și 7 luni, când te-am lăsat pentru câteva zile în grija fratelui meu, Adrian, plecam din localitate. I-am făcut instructajul: ce ai voie să mănânci, să bei, să-ți dea ceai, nimic rece, cu ce să te îmbrace și la cât să te culce. Eram sigură că nu am omis nimic, dar uitasem de zahăr: ți-a îndulcit ceaiul și ți-a dat ciocolată.  Așa ai descoperit gustul dulce și ți-a plăcut.

Mizam pe faptul că noi nu o să-ți mai dăm și vei uita. Dar ai început să ne ceri insistent ,,banană lece”. Credeam că e o ciocolată - erau unele în formă de banană -și ți-am luat, dar tot spuneai: „Nuuu! Banană lece!”-spuneai ”l” în loc de ”r”.

 L-am întrebat ce ți-a dat, și ce este banana rece și-a spus că-i ciocolată. Mult timp nu am știut ce era banana rece, până într-o zi când ai văzut o persoană care mânca înghețată. Ai întins mâna spre ea și ai spus ,,Banană lece!” Acum știai și de înghețată.

De Adi te-au legat și momente magice, cum a fost ziua  când l-ai văzut pentru prima dată pe Moș Crăciun.

Îți explicasem ce e Crăciunul în așa fel încât să fii fascinată de moment: un nene mai bătrân, cu barbă albă, aduce jucării și dulciuri copiilor care-au fost cuminți și care știu câte o poezie. A fost suficient să îți atrag atenția. Cu învățatul poeziei, a fost cam așa: eu începeam versul iar tu-l continuai.

În ziua de Crăciun i-am invitat pe cei dragi la masa de prânz. La un moment dat a bătut cineva la ușă: era Moș Crăciun! Stabilisem cu Adi să se costumeze în Moș, și să vină numai după ce apare toată lumea. A intrat în casă cu un sac mare, plin cu cadouri. Eram curioși să îți vedem reacția dar nu ai avut niciuna; nu ai spus nimic, nu te-ai apropiat de el, ai stat tot timpul la mine în brațe, și l-ai privit foarte atentă. Moșul a împărțit cadourile și a plecat- urma să se ducă și la alți copii, așa ți-a spus.

Adi a revenit, de dată asta el, necostumat, iar noi, ceilalți i-am povestit ce a pierdut- venirea lui Moș Crăciun, și cum acesta i-a lăsat și lui daruri, chiar dacă nu a fost prezent.

Singurul tău comentariu a fost: ,,Moșul avea ghete ca a lu` Adicu`”. Nimeni nu a zis nimic, ca și cum nu te auzisem, de parcă așteptam să auzim de la tine că l-ai recunoscut pe Adi.

Dar nu ai continuat.

                                                                        rămâi aproape                    

               

                                    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu