Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 12 aprilie 2023

Prima ta victorie

 

Cu cât începeai să vorbești mai mult, observam că erai peltică. Mie îmi plăcea să te aud vorbind; cuvintele deveneau melodioase, unele chiar amuzante când le stâlceai dar  nu râdeam niciodată.  Doar te corectam. Noi am vorbit mereu corect cu tine, nu ne-am strâmbat la vorbă, nu am stâlcit cuvinte și nici pe alții nu îi lăsam să o facă. Așa ai vorbit corect când te-ai mărit.

Dar ventilatorul mult timp a fost „venlitator.”

Nu mulți înțelegeau ce spuneai, dar eu le ,,traduceam” . Vorbeai repede, într-un mod agitat și doreai să spui cât mai multe deodată. Atunci te opream: ,,Stop! N-am înțeles nimic din ce ai spus, ia-o de la capăt, spune rar, fără să te grăbești.” Trăgeai aer în piept, apoi vorbeai rar și apăsat.

Erai foarte atentă la tot ce făceam noi, știai locul și ordinea lucrurilor din casă iar când doreai ceva și puteai, îți luai singură. Aveai un an și jumătate, când ai luat aprinzătorul electric, te-ai așezat în funduleț, pe jos, în bucătărie, l-ai desfăcut bucățele și apoi l-ai montat la loc.

Tati te-a observat tot timpul, dar nu a intervenit. Îl desfăceai bucată cu bucată și le așezai pe covoraș una lângă alta, iar el se minuna. Nu le aruncai, le așezai sistematic una după alta. Își spunea „ gata cu aprinzătorul”. Tu ai continuat și când nu a mai rămas nimic de desfăcut, le-ai privit pe toate ca și cum îți admirai opera și ai început să le montezi la loc. Apoi l-ai pus la locul lui. Tati abia aștepta să vadă dacă mai merge..și mergea atunci când l-a probat.

De-asta de multe ori te lăsam să faci ceva pentru a vedea cum faci. Nu te dădeai bătută. Mereu ai fost foarte curioasă și mai ales atentă la detalii. Aici, îi semeni lui Tati.

Într-una din seri, la culcare, când Tati a vrut să îți dea pupicul de noapte bună, l-ai oprit și i-a spus: ,,Țepi tati! Țepi.” Nu era bărbierit și nu ți-a plăcut atingerea lui.

,,Parcă a-i fi maică-ta!”, a spus, pentru că și eu îi reproșam asta uneori.

,,Dacă e fata mea!”, am replicat cu mare satisfacție.

A fost prima ta victorie, din multele care aveau să urmeze: Tati s-a bărbierit  din acel moment, seara. În timp aveam să observ că multe vorbe sau trăiri știute de mine și de Tati, erau spuse sau făcute de tine. Simțeam la fel.

 

                                                                             rămâi aproape

  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu