Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 3 mai 2023

Suprapui vocea unei imagini pe care ți-o dorești.

  

De prima mea plecare, pentru o lună de zile, la Tati, nu ai  adus vorba niciodată, iar eu am evitat pe cât am putut să o aduc în discuție.

Mi-am spus că nu se poate întâmpla nimic rău dacă voi pleca și eu un timp. Tu rămâneai cu mama, urma să ai același program ca și cu mine, deci nu vedeam de ce nu aș face-o. Era pentru prima dată când aș fi lipsit de lângă tine o perioadă așa de mare.

Am vorbit zilnic la telefon, de două-trei ori pe zi, iar când închideam telefonul încercam printr-un exercițiu al minții să mi te imaginez, și reușeam. Dar nu îmi dădea o stare de bine, din contra, mă măcina dorul de tine suprapus de vinovăția că nu erai cu noi.

Iar când întrebai ,,Mami, când vii acasă?” mă ustura sufletul.

A fost prima dată când mi-am dat seama ce simțea Tati departe de tine: îți auzea glasul, vorbea și râdea cu tine, ca mai apoi, un simplu ,,poc” îi arăta realitatea- erați la mare distanță. Poți doar să suprapui vocea unei imagini pe care ți-o dorești. Atât.

Când am revenit acasă, am crezut că voi relua totul de unde le-am lăsat, dar nu a fost așa. Tu erai altfel, te comportai altfel. Tu mereu ai fost o vorbăreață, iar acum erai foarte tăcută, nu mai aveai inițiativă și mă urmăreai peste tot prin casă. Tu, care nu aveai nevoie să ți se spună să faci sau să nu faci ceva, acum așteptai îndemnul meu. Nici să dormi după-amiaza nu mai voiai. Iar când te-am întrebat de ce nu închizi ochii, iar tu mi-ai spus, mai mult ca o rugăminte ,,Să nu mai pleci, mami!”, am înțeles de ce nu o făceai.

Ți-am promis atunci că nu mai plec niciodată de lângă tine, și m-am ținut de cuvânt.

De comun acord, Tati și cu mine, am hotărât, că voi mai pleca de lângă tine doar când vei fi mare, ca plecarea mea să nu te afecteze, să nu te simți singură sau abandonată de noi.

Tati urma să vină mai des acasă, la fiecare trei luni.

Rare au fost dățile când nu a stat o lună întreagă, dar de regulă așa a fost: trei luni plecat și o lună acasă, excepție fiind vara, când stătea aproape două luni.

                                                                                                             rămâi aproape                 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu